شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ميوه هاي تايلندي

معرفي كشور تايلند

ميوه هاي تايلندي

۲,۸۸۹ بازديد

ميوه هاي تايلندي

Thai Fruits

ميوه هاي عجيب و غريب در هر گوشه اي از تايلند يافت مي شود. در اينجا به معرفي تعدادي از ميوه هاي تايلندي مي پردازيم:
 

girl-clip-art-12-iconموز(Gluay)

شايد فكر كنيد قبلا آن را امتحان كرده ايد. دوباره امتحان كنيد! 20 نوع مختلف موز تايلندي در تايلند برداشت مي شود اعم از موز كوچك كال تا موز بزرگ گوشتي تازه- كه هر يك نام مخصوص به خودش را دارد. مي تون آن را به صورت خام ، خشك، آب پز، سرخ شده، و يا با شير نارگيل ميل كنيد.

 

girl-clip-art-12-iconسيب كاستارد(Noi-Na)

سيب كاستارد با رنگ سبز روشن و به اندازه يك توپ تنيس و بافت برجسته را مي توان با قاشق ميل كرد. طعم شيريني دارد و حاوي دانه هاي سياه كوچكي مي باشد.

 

girl-clip-art-12-iconدراگون فروت(Gao Mung Gorn)

اين ميوه دراگون فروت با شكلي عجيب غريب از يك گياه كاكتوس بدست مي آيد. مثل كيوي نرم و لذيذ مي باشد و مي توان با قاشق آن را خورد.

 

girl-clip-art-12-iconدورين (Tu-Rian)

دورين يك ميوه پر طرفدار در كل دنياست كه طرفداران آن عاشق طعم منحصر به فرد آن هستند و منتقدان از بوي متعفن اردك در آن شكايت دارند.

girl-clip-art-12-iconگوا(Farang)

گوا با طعم و بوي عجيب غريب كه اصل آن به آمريكاي مركزي و غرب هند باز مي گردد، امروزه در كشورهاي گرمسيري نيز رشد مي كند. اين ميوه سبز و ترد را كه در تمام فصول يافت مي شود ، مي توان با نمك و شكر و فلفل  يا به طور رسيده ميل نمود. نام تايلندي آن يني فرنگ همان نامي است كه خارجي ها مي شناسند.

 

 

girl-clip-art-12-iconجك فروت(Khanoon)

اين ميوه از ماه ژانويه تا ماه مي يافت مي شود و جك فروت به اندازه يك خربزه بزرگ مي باشد با عطر و طعم آبدار. اين ميوه با فت گوشتي و برجسته و با دانه هاي زياد را مي توان خام و يا سرخ كرده مصرف نمود.

 

girl-clip-art-12-iconلانگست(Lang-sard)

لانگست يك ميوه فصلي كوچك و گرد بومي تايلند مي باشد كه از ما جولاي تا اكتبر يافت مي شود. از انگشتتان استفاده كنيد تا پوشت نازك آن را كنار زده و طعم ترش و منحصر به فرد آن را تجربه كنيد.

 

girl-clip-art-12-iconلانگان(Lam-Yai)

لانگان طعمي شيرين و خوشمزه دارد كه در شمال تايلند در شانگ ماي رشد مي كند و از ماه ژوئن تا آگوست يافت مي شود. با انگشت مي توان پوست نازك آن را سوراخ كرد و طعم آبدار و خوشمزه آن را تجربه كرد.

 

girl-clip-art-12-iconلايشي(Linjee)

پوست قرمز و برجسته آن خوردني نيست ولي به آساني برداشته مي شود و داخل آن يك لايه گوشتي سفيد و شيرين ديده مي شود كه شبيه انگور مي باشد. از ماه جولاي تا اكتبر يافت مي شود.

 

girl-clip-art-12-iconمانگو(Ma-Muang)

مانگو يا همان انبه انواع مختلفي در تايلند دارد كه يكي از معروف ترين ميوه هاي تايلند مي باشد. اگر رسيده باشد مي توان آن را با قاشق ميل كرد و بسياري در تايلند آن را با برنج چسبناك و شير نارگيل مي خورند.

 

girl-clip-art-12-iconمانگوستين(Mang-Kut)

اين ميوه عجيب و غريب در تايلند با پوست بنفش و گوشت سفيد بسيار خوشمزه و متمايز است.

 

girl-clip-art-12-iconآناناس(Sapparod)

سلطنت پادشاهي تايلند يكي از توليد كنندگان و طرفداران اين ميوه خوشمزه و آبدار بوده است. اين ميوه فوق العاده در دسر و نوسيدني و غذا كاربرد دارد.

 

girl-clip-art-12-iconپوملو(Som-O)

به اندازه و طعم گريپفروت مي باشد و گوشت زرد تازه و طعم ترش و شيرين خوشمزه اي دارد. در تمام فصول سال با رنگ زرد و نارنجي و قرمز يافت مي شود.

 

girl-clip-art-12-iconرامبوتان(NgoR)

رامبوتان كه از كلمه مالايي رامبوت گرفته شده است و كه ميوه رامبوتان در تايلند رنگ زرد و قرمز دارد.

 

girl-clip-art-12-iconسيب رز(Chom-Poo)

سيب گل رز شبيه گلابي مي باشد و پوستي براق به رنگهاي صورتي و سبز  دارد . طعم تردي دارد و با نمك و شكر خورده مي شود.

 

براي ثبت نام در تور تايلند و لذت بردن از ديدني هاي تايلند با ما تماس بگيريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.